Transportudvalget
Nr. | Titel | Spørger | Minister | |
---|---|---|---|---|
Spørgsmål 176 | Spm. om de tyske myndigheder inddrog borgere og interessenter i forbindelse med etableringen af LNG-havneanlæg i Wilhelmshafen Spørgsmål: Udvalgsspørgsmål.pdf |
Thomas Jensen | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 175 | Spm. om ministeren, som led i arbejdet i den parlamentariske arbejdsgruppe for effektive høringsprocesser og borgerinddragelse, og som opfølgning på svar på TRU alm. del 108 vil oplyse, hvornår ministeren forventer at kunne oversende resultaterne af nabotjekket til arbejdsgruppen Spørgsmål: Udvalgsspørgsmål.pdf |
Thomas Jensen | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 174 | MFU spm. om, hvornår den strategiske analyse af en tredje forbindelse over Lillebælt bliver sat i gang igen Spørgsmål: Udvalgsspørgsmål.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 173 | MFU spm. om, hvornår Vejdirektoratet forventes at have undersøgt en mere hensigtsmæssig forbindelse for bløde trafikanter gennem rundkørslen i Frederiks i Viborg Kommune Spørgsmål: Udvalgsspørgsmål.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 172 | Spm. om, hvordan ministeren vurderer, at den målte forurening med miljøfremmede stoffer fra Lynetteholms anlægsarbejde påvirker udledningen og grænseværdierne i blandingszonerne Spørgsmål: Udvalgsspørgsmål.pdf |
Leila Stockmarr | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 171 | Spm. om ministeren vil oversende et kort over de veje, der bliver påvirket af den foreslåede ændring af færdselsloven, lov om offentlige veje m.v. og lov om private fællesveje (Forenkling af sagsgange ved vejmyndigheders dispositioner over offentlige veje og private fællesveje) i forhold til henholdsvis mulighed for ensretning, muligheder for indkørselsforbud, gågader og vejafspærringer og muligheder for at fastsætte lokale hastighedsgrænser Spørgsmål: Udvalgsspørgsmål.pdf |
Mads Olsen | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 170 | Spm. om ministeren vil oversende et kort over de projekter, der vil blive påvirket af den foreslåede ændring af færdselsloven, lov om offentlige veje m.v. og lov om private fællesveje (Forenkling af sagsgange ved vejmyndigheders dispositioner over offentlige veje og private fællesveje) i forhold til henholdsvis mulighed for ensretning, muligheder for indkørselsforbud, gågader og vejafspærringer og muligheder for at fastsætte lokale hastighedsgrænser Spørgsmål: Udvalgsspørgsmål.pdf |
Mads Olsen | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 169 | Spm. om det er korrekt, at Skat er ved at revurdere Schweisshundeføreres ret til kørselsgodtgørelse Spørgsmål: Udvalgsspørgsmål.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 168 | Spm. om ministeren, i forlængelse af foretræde den 14. januar 2025 om forslag til ændring af lovbestemmelser ved påkørsler af hjortevildt vil oplyse, om ministeren agter at gøre noget for at forbedre forholdene for schweisshundeførere Spørgsmål: Udvalgsspørgsmål.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 167 | Spm. om ministeren, på baggrund af foretræde den 14. januar 2025 ved Skive Kommune om besparelser i projektforslaget for udbygning af rute 34 vil oplyse Vejdirektoratets prissætning af de elementer, der er fravalgt i projektforslaget Spørgsmål: Udvalgsspørgsmål.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 166 | Spm. om ministeren deler opfattelsen af, at bilister tager mindre hensyn til Falcks og SOS Dansk Autohjælps medarbejdere, når de udfører deres arbejde på motorveje og motortrafikveje Spørgsmål: Udvalgsspørgsmål.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 165 | Spm. om Vejdirektoratets medarbejdere selv anvender TMA-vogne til sikring af dem selv og arbejdsstedet, når de er ude på en planlagt opgave, der foregår i nødsporet på motorveje Spørgsmål: Udvalgsspørgsmål.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 164 | Spm. om ministeren er bekendt med, at der i regi af Vejdirektoratet er foretaget en analyse af problemstillingen, der bl.a. illustrerer, at 5 pct. af lastbiler på motorvejen benytter sig af nødsporet og 20 pct. kører over eller direkte på rumlerillerne til nødsporet Spørgsmål: Udvalgsspørgsmål.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 163 | Spm. om ministeren er enig i, at omkostningerne ved udvidelse af krav om brug af TMA-systemer vil udgøre 60 – 70 mio. kr. årligt Spørgsmål: Udvalgsspørgsmål.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 162 | Spm. om, hvorfor der ikke er opbakning til branchens forslag om at stille krav om anvendelse af TMA-systemer ved oprydning efter trafikuheld m.v. på motorveje med henblik på at skabe tryggere rammer for trafikanter og autohjælpspersonale Spørgsmål: Udvalgsspørgsmål.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 161 | Spm. om om der er sørget for, at de initiativer, som Banedanmark iværksætter for at rette op på problemerne, også lever op til kravene som følger af europæisk lovgivning om cybersikkerhed, NIS2-direktivet Spørgsmål: Udvalgsspørgsmål.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 160 | Spm. om ministeren vil redegøre for – evt. i fortrolig form – hvad der ligger til grund for Banedanmarks vurdering af, at problemerne med it-sikkerheden kun vil kunne have konsekvenser for længden og omfanget af driftsafbrydelser, og ikke passagerernes sikkerhed eller sikkerheden i den generelle drift Spørgsmål: Udvalgsspørgsmål.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 159 | Spm. om ministeren – evt. i fortrolig form – vil give en opdateret status på evt. sårbarheder i forhold til den fysiske jernbaneinfrastruktur, og hvad Banedanmark gør for at sikre denne Spørgsmål: Udvalgsspørgsmål.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 158 | Spm. om, hvornår Banedanmark forventer at have rettet op på de sårbarheder i systemet, som Rigsrevisionen påpeger i beretningen Spørgsmål: Udvalgsspørgsmål.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 157 | Spm. om, hvilke forskellige aktører, der har kontaktflade med og kendskab til systemerne, og som potentielt vil kunne påvirke it-sikkerheden i Banedanmarks signalsystemer Spørgsmål: Udvalgsspørgsmål.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 156 | Spm. om ministeren vil give udvalget en status på situationen for alle de steder, hvor signalsystemet er udrullet, herunder s-togsnettet, og redegøre for, om tilsvarende sårbarheder også gør sig gældende de steder Spørgsmål: Udvalgsspørgsmål.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 155 | MFU spm. om ministeren vil sende en opdateret redegørelse over samtlige transithindringer gennem Sverige for personer, der skal rejse mellem Bornholm og det øvrige Danmark Spørgsmål: Udvalgsspørgsmål.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 154 | MFU spm. om, hvordan der siden 2021 er blevet dømt i sager mod udenlandske førere, der har udøvet vanvidskørsel ved at køre med en promille på over 2,0 Spørgsmål: Udvalgsspørgsmål.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 153 | MFU spm. om ministeren vil estimere effekter af at indføre et ekstra lufthavnstillæg på henholdsvis 50 og 100 kroner for at køre det sidste stykke vej ud til lufthavnen, hvad enten man kommer dertil med metro, bus eller med Øresundstoget Svar: Svar på TRU spm. 153.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 152 | MFU spm. om ministeren vil genberegne svaret på TRU Alm. del – endeligt svar på spørgsmål 127 (folketingsåret 2020-21) baseret på de nyeste forudsætninger for den fremtidige byudvikling, prisstigningstakst m.v. Spørgsmål: Udvalgsspørgsmål.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 151 | Spm. om ministeren har kendskab til, at der er særlige problemer med sikkerheden hos DB Cargo, henset til at der ifølge en opgørelse fra DR i 2021 havde været seks hændelser siden ulykken på Storebælt i 2019, jf. artiklen ”Godstog med løs container standset lige før Storebæltsbroen” bragt af TV 2.dk, d. 7. januar 2025 Spørgsmål: Udvalgsspørgsmål.pdf |
Jens Meilvang | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 150 | Spm. om, hvilke initiativer ministeren har iværksat for at forhindre, at der sker flere ulykker på de danske togstrækninger med lastbilstrailere Spørgsmål: Udvalgsspørgsmål.pdf |
Jens Meilvang | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 149 | MFU spm. om ministrene vil kommentere Østjyllands Politis uddrag af døgnrapporten af 6. januar 2025, herunder: "I bilen befandt tre yngre mænd sig, som alle blev bedt om at identificere sig, stige ud fra bilen og lade sig visitere. De blev alle sigtet for at have overtrådt fyrværkeriloven”, og vil ministrene på baggrund heraf redegøre for de tre sigtedes nationalitet og opholdsgrundlag, herunder for om de har fået dansk indfødsret ved erklæring eller naturalisation som hovedpersoner, bipersoner eller efterkommere heraf, og i bekræftende fald redegøre for lovgrundlaget herfor Spørgsmål: Udvalgsspørgsmål.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 148 | Spm. om ministeren mener at DSB har haft god nok indsigt i konsekvenserne af de manglende reservedelsleveringer fra Knorr-Bremse Spørgsmål: Udvalgsspørgsmål.pdf |
Nick Zimmermann | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 147 | MFU spm. om ministeren kan bekræfte, at en kommune alene må indføre betalingsparkering, hvis det er trafikalt begrundet og har et trafikadfærdsregulerende formål Spørgsmål: Udvalgsspørgsmål.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 146 | MFU spm. om ministeren er bekymret for, at kommuner i dag indfører betalingsparkering med henvisning til ønsket om at opnå en trafikal adfærdsregulering, men hvor formålet reelt set handler om at opnå en indtjening fra kommunens side Spørgsmål: Udvalgsspørgsmål.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 145 | Spm. om ministeren er villig til at afsætte de nødvendige midler til at elektrificere strækningen mellem Vejle og Struer, så det fortsat vil være muligt for passagerer at tage et direkte tog mellem Struer og København Spørgsmål: Udvalgsspørgsmål.pdf |
Betina Kastbjerg | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 144 | Spm. om ministeren vil garantere, at der fortsat vil være direkte tog mellem Struer og København i fremtiden, som ministeren lovede tilbage i 2023 Spørgsmål: Udvalgsspørgsmål.pdf |
Betina Kastbjerg | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 143 | Spm. om, hvad ministrene vil gøre for fremadrettet at sikre, at myndigheder og kommuner overholder fristerne for indsendelse af støjkort og handlingsplaner til Miljøstyrelsen, så styrelsen kan sende de endelige støjkort og resume af handlingsplaner til Europa-Kommissionen til tiden Spørgsmål: Udvalgsspørgsmål.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 142 | Spm. om, hvornår næste frist er for Miljøstyrelsens fremsendelse af samlet støjkort og resume af alle handlingsplaner til Europa-Kommissionen Spørgsmål: Udvalgsspørgsmål.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 141 | Spm. om oversendelse af ministerens talepapir fra samrådet 7/1-25 om Statsrevisorernes og Rigsrevisionens beretning om indsatsen over for trafikstøj Svar: TRU alm. del - Svar på spm. 141.pdf Talepapir til samrådsspørgsmål C.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 140 | Spm. om oversendelse af ministerens talepapir fra samrådet 7/1-25 om Statsrevisorernes og Rigsrevisionens beretning om indsatsen over for trafikstøj Svar: TRU 140.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 139 | Spm. om, hvor mange personer der har modtaget henholdsvis klip, bøde eller straf i forbindelse med udrykningskørsel de sidste 10 år Spørgsmål: Udvalgsspørgsmål.pdf |
Mike Villa Fonseca | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 138 | Spm. om, hvordan ministeriet og ministeren planlægger at evaluere forsøgsordningen med anvendelse af grønne opmærksomhedslygter Spørgsmål: Udvalgsspørgsmål.pdf |
Mike Villa Fonseca | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 137 | Spm. om, hvad de forventede økonomiske konsekvenser for stat, kommuner og private aktører er ved implementering af forsøgsordningen med grønne opmærksomhedslygter Spørgsmål: Udvalgsspørgsmål.pdf |
Mike Villa Fonseca | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 136 | Spm. om, hvordan ministeriet og ministeren vil sikre, at offentligheden og trafikanter bliver oplyst om betydningen af de grønne opmærksomhedslygter for at undgå forvirring Spørgsmål: Udvalgsspørgsmål.pdf |
Mike Villa Fonseca | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 135 | Spm. om, hvad ministerens vurdering er af, hvor mange der kan benytte grønne opmærksomhedslygter, herunder hvor mange der vil komme til at benytte dette tiltag Spørgsmål: Udvalgsspørgsmål.pdf |
Mike Villa Fonseca | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 134 | Spm. om, hvilke konkrete analyser eller undersøgelser der ligger til grund for antagelsen om, at grønne opmærksomhedslygter vil øge trafiksikkerheden eller forbedre trafikkens flow Spørgsmål: Udvalgsspørgsmål.pdf |
Mike Villa Fonseca | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 133 | Spm. om der er blevet foretaget risikovurderinger af mulige ulemper, såsom risiko for forvirring blandt trafikanter eller påvirkning af eksisterende lyssignaler og sikkerhedssystemer i trafikken ved grønne opmærksomhedslygter Spørgsmål: Udvalgsspørgsmål.pdf |
Mike Villa Fonseca | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 132 | Spm. om, hvilken lovbestemmelse der specifikt giver bemyndigelse til at udstede bekendtgørelsen om forsøgsordningen for anvendelse af grønne opmærksomhedslygter Spørgsmål: Udvalgsspørgsmål.pdf |
Mike Villa Fonseca | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 131 | Spm. om, hvad det overordnede formål er med forsøgsordningen med grønne opmærksomhedslygter Spørgsmål: Udvalgsspørgsmål.pdf |
Mike Villa Fonseca | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 130 | MFU spm. om der kan indføres lodspligt i Øresund og i Storebælt for laster med farligt gods Spørgsmål: Udvalgsspørgsmål.pdf MFU spm. 130 (omtryk) |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 129 | Spm. om ministeren kan fremlægge en oversigt over motorvejsprojekter gennemført siden 2011, som har overskredet det oprindeligt aftalte budget Svar: Svar på TRU spm. 129.pdf |
Leila Stockmarr | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 128 | Spm. om ministeren kan fremlægge en oversigt over motorvejsprojekter i delaftalen ”Fremtidens veje” fra Aftale om Infrastrukturplan 2035, som har overskredet det oprindeligt aftalte budget Svar: Svar på TRU spm. 128.pdf |
Leila Stockmarr | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 127 | Spm. om, hvor mange rødkørselskameraer er der i det nævnte område, og herunder hvor længe de har været der, og om der efter ministeren opfattelse bør sættes flere kameraer op Spørgsmål: Udvalgsspørgsmål.pdf |
Nick Zimmermann | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 126 | Spm. om, hvor mange tilfælde af trafikale overtrædelser der gennem de seneste fem år har været i de berørte områder, hvor folk i bil har kørt vanvittigt, og herunder hvilke domme der har været udstedt, hvor mange tilskadekommende der har været Spørgsmål: Udvalgsspørgsmål.pdf |
Nick Zimmermann | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 125 | Spm. om ministeren vil oplyse resultaterne af politiets vejsidekontroller i perioden 2013 – 2024 på udførte kontroller af politiets bremseprøvestand Spørgsmål: Udvalgsspørgsmål.pdf |
Kenneth Fredslund Petersen | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 124 | MFU spm. om, hvordan CO2-regnskabet er for eventuel anlæggelse af etape 2 for letbanerne i henholdsvis Aarhus og Odense sammenholdt med et alternativ med højklasset kollektiv transport i form af BRT-elbusser Spørgsmål: Udvalgsspørgsmål.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 123 | Spm. om ministeren er bekendt med, hvor stort efterslæbet på vedligeholdelse af jernbanen forventes at være i 2035 Spørgsmål: Udvalgsspørgsmål.pdf |
Stinus Lindgreen | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 122 | MFU spm. om statens udgifter til drift af jernbanen Spørgsmål: Udvalgsspørgsmål.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 121 | Spm. om ministeren vil sørge for, at det fremadrettet gøres til fast praksis mellem ministeriet og Transportudvalget, at ministeriet også oversender de interne bemærkninger til lovforslag, når de fremsættes Svar: Svar på TRU spm. 121.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 120 | MFU spm. om man har eller vil igangsætte yderligere dialog med de svenske myndigheder med henblik på lempelser af reglerne for transport af konkurrenceheste og landbrugsdyr, særligt avls- og levebrugsdyr, gennem Sverige Spørgsmål: Udvalgsspørgsmål.pdf MFU spm. 120 (omtryk) MFU spm. 120 (2 omtryk) |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 119 | MFU spm. om ministeren vil sende en opdateret redegørelse over samtlige transithindringer gennem Sverige for personer, der skal rejse mellem Bornholm og det øvrige Danmark Svar: Svar på TRU alm del 119.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 118 | Spm. om forventede befolkningstilvækst og klimasikring Spørgsmål: Udvalgsspørgsmål.pdf |
Leila Stockmarr | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 117 | Spm. om klimasikring og stigende vandstand Spørgsmål: Udvalgsspørgsmål.pdf |
Leila Stockmarr | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 116 | Spm. om regeringen på nuværende tidspunkt arbejder på, at ulovlig kørsel i miljøzoner og parkeringsforseelser også omfattes af CBE-direktivet Spørgsmål: Udvalgsspørgsmål.pdf |
Betina Kastbjerg | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 115 | Spm. om ministeren er villig til at afsætte flere administrative ressourcer med henblik på at sikre, at politiet i højere grad får mulighed for at anvende det fælleseuropæiske informationsudvekslingssystem (EUCARIS), så sager om fartovertrædelser i udenlandske køretøjer retsforfølges Spørgsmål: Udvalgsspørgsmål.pdf |
Betina Kastbjerg | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 114 | Spm. om, hvornår den arbejdsgruppe, som er nedsat af Rigspolitiet til at afdække manuelle løsninger til at håndhæve bøder i forhold til udenlandske køretøjer, forventes at afslutte sit arbejde Spørgsmål: Udvalgsspørgsmål.pdf |
Betina Kastbjerg | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 113 | Spm. om, hvornår fase 2 af EU’s CBE-direktiv forventes at være afsluttet Spørgsmål: Udvalgsspørgsmål.pdf |
Betina Kastbjerg | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 112 | MFU spm. om, hvor mange p-afgifter, miljøzonebøder, fartbøder og sprit- og narkokørsel der er givet de seneste tre år i Danmark til henholdsvis udenlandske og danske chauffører Spørgsmål: Udvalgsspørgsmål.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 111 | Spm. om den grund Banedanmark solgte til Sorø kommune, der ligger lige nord for jernbanen ved Sorø Station i forlængelse af den eksisterende parkeringsplads, er forurenet Svar: Svar på TRU spørgsmål 111.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 110 | Spm. om ministeren vil oplyse antallet af togpendlere fra stationerne mellem Odense og København fordelt på station samt retning eller endestation Svar: Svar på TRU alm del 110.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 109 | Spm. om ministeren vil redegøre for den aktuelle situation og den videre proces for Vejdirektoratets pilotprojekt med klimavenligt asfalt, hvor der i 10 større udbud indregnes en skyggepris pr. ton CO2 Svar: Svar på TRU spm. 109.pdf |
Jens Meilvang | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 108 | Spm. om ministeren vil oplyse til arbejdsgruppen om effektive høringsprocesser under Transportudvalget, hvordan Tyskland, Sverige og Holland har implementeret VVM direktivet og miljømålsdirektivet – særligt med fokus på, hvordan de har implementeret direktivernes regler om tilrettelæggelse og afvikling af hørringsprocesser og inddragelse af borgere og interessenter Svar: Svar på TRU spm. 108.pdf |
Thomas Jensen | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 107 | Spm. om ministeren vil oversende en oversigt til arbejdsgruppen under Transportudvalget om effektive høringsprocesser over, hvornår der er etableret VE-anlæg (vindmøller, solceller etc.) i kommunerne de sidste 10 år Svar: TRU alm. del - Svar på spm. 107.pdf |
Thomas Jensen | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 106 | Spm. om ministeren vil forholde sig til, om det planlagte opgavebortfald af politiets behandling af sager om vejes udnyttelse og indretning, hvor vejmyndigheden i stedet vil få enekompetence fremadrettet, med fordel kan erstattes med bortfald af opgaver, der ikke har konsekvenser for bilisternes sikkerhed og for retshåndhævelsen i form af gravetilladelser, renholdelse, vintervedligeholdelse, snerydning af veje og fortove samt placering af el-ladestandere Svar: Svar på TRU spm. 106.pdf |
Kenneth Fredslund Petersen | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 105 | Spm. om ministeren vil foranledige og oversende et notat til udvalget om fremdriften i arbejdet med at sikre handicaptilgængelighed på landets stationer Spørgsmål: Udvalgsspørgsmål.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 104 | Spm. om ministeren vil gå i dialog med de svenske myndigheder med forslag om at gå bort fra grænsekontrollen på Hyllie station, Svar: Svar på TRU spm. 104.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 103 | Spm. om ministeren vil undersøge, om der er foretaget undersøgelser eller ført ulykkesstatistikker over hændelser forårsaget af manglende højrekørsel Svar: Svar på TRU 103 vedr. hold til højre.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 102 | Spm. om, hvilke økonomiske fordele kinesiske producenter får på deres forsendelser i medfør af reglerne aftalt i Universal Postal Union nu og i fremtiden Svar: Svar på TRU alm del spm 102.pdf Endeligt svar på EUU spm 264.pdf Bilag - notat af 15-11-2019.pdf |
Jens Meilvang | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 101 | MFU spm. om, hvad det vil koste at etablere en tunnel under vejen ved rundkørslen ved kirken i Frederiks, som ligger på rute 12 i Viborg kommune, samt om ministeren er enig i, at det trafiksikkerhedsmæssigt er nødvendigt at etablere en tunnel Svar: Svar på TRU spm. 101.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 100 | MFU spm. om, hvad ministeren har tænkt sig at gøre for at få prioriteret hhv. anlæggelsen af motorvejen på rute 54 mellem Næstved og Rønnede og opgraderingen af rute 22, så projekterne kan færdiggøres hurtigere Svar: Svar på TRU spm. 100.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 99 | MFU spm. om, hvad status er for anlæggelsen af motorvejen på rute 54 mellem Næstved og Rønnede samt arbejdet med at få opgraderet rute 22 Svar: Svar på TRU spm. 99.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 98 | Spm. om, hvilke øvrige milepæle der planlægges med på vejen mod den endelige MaaS-app, som forventes færdigudviklet i 2026 Svar: Besvarelse af TRU-spm. 98 (alm. del).pdf |
Christina Olumeko | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 97 | Spm. om kommuner, som afholder udbud af ladeinfrastruktur, må fastsætte en maksimal profitmargin på en operatørs priser i deres udbud som et væsentligt konkurrenceparameter Svar: Svar på TRU spm. 97 alm. del.pdf |
Mai Mercado | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 96 | Spm. om kommentar til materialet fra foretræde den 3. december 2024 fra Sammenslutningen af fastboende og sommerhusejere Ålbæk Nord vedrørende udvidelse af vejen Ålbæk-Skagen Svar: Svar på TRU spm. 96.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 95 | Spm. om kommentar til henvendelse af 19/11-24 og materiale fra foretræde 3/12-24 fra Københavns, Dragør, Hvidovre og Tårnby Kommuner vedrørende den kommende forundersøgelse om stormflodssikring af hovedstadsområdet Svar: Svar på TRU spm. 95.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 94 | Spm. om oversendelse af ministerens talepapir fra samrådet 3/12-24 om løn- og arbejdsforhold i flextrafik Svar: Svar på TRU spm. 94.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 93 | Spm. om, hvor mange tvistsager ministeren har behandlet mellem vejmyndighederne og politiet i løbet af de seneste fem år, jf. færdselslovens §§ 92 og 92 a Svar: Besvarelse TRU alm. del - spm. 93.pdf Bilag til besvarelse af TRU alm. del - spm. 93.pdf |
Kenneth Fredslund Petersen | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 92 | Spm. om ministeren vil bekræfte, at der i februar 2024 internt mellem Transportministeriet, Finansministeriet og Sund & Bælt har været korrespondance om en undersøgelse af en mulig Kattegatforbindelse, hvortil et beløb på 600 mio. kroner er blevet drøftet Svar: Svar på TRU spm. 92.pdf Kopi af svar på TRU spm. 91.pdf |
Leila Stockmarr | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 91 | Spm. om ministeren vil bekræfte en mailkorrespondance af juni 2024 fra Transportministeriet til Finansministeriet om en mulig Kattegatforbindelse Svar: Svar på TRU spm. 91.pdf |
Leila Stockmarr | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 90 | Spm. om kommenter til det opfølgende notat med budskaber og forslag fra DTL's Netværk for elkøretøjer i forlængelse det fælles dialogmøde 5/11-24 Svar: Svar TRU spm. 90.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 89 | MFU spm. om, hvilke domme der er blevet udstedt til taxichauffører gennem de seneste 10 år Svar: Besvarelse af spørgsmål nr. 408 (Alm. del) fra Folketingets Transportudvalg.pdf Besvarelse af spørgsmål nr. 89 (Alm. del) fra Folketingets Transportudvalg.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 88 | Spm. om, hvad der ligger til grund for forskellen i satserne for befordringsfradrag over Storebæltsbroen og Øresundsbroen Svar: TRU alm. del - svar på spm. 88.docx |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 87 | MFU spm. om, hvilke muligheder en kommune eller en anden offentlig myndighed har for at gribe ind overfor en mindre lufthavn, som f.eks. Kolding Lufthavn, når private rundture eller træning over længere afstande væk fra lufthavnen påvirker omgivelserne negativt Svar: TRU alm. del - Svar på spm. 87.pdf Bilag - TRU alm. del - Svar på spm. 86.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 86 | MFU spm. om, hvilke muligheder en kommune eller en anden offentlig myndighed har for at gribe ind overfor en mindre lufthavn, som f.eks. Kolding Lufthavn, når støjen påvirker 31 ejendomme udenfor lufthavnsområdet i et niveau over grænseværdien Svar: TRU alm. del - Svar på spm. 86.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 85 | Spm. om, hvad status er for udviklingen af en MAAS-app, som blev besluttet i infrastrukturplan 2035 Svar: Besvarelse af TRU-spørgsmål 85.pdf |
Christina Olumeko | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 84 | Spm. om ministeren kan redegøre for, om der opnås en større eller mindre klimaeffekt ved at flyve efter dråbe-til-dråbe-princippet sammenlignet med et massebalanceprincip, ud fra den pulje af midler der er afsat til grøn indenrigsluftfart Svar: Svar på TRU alm. del - spm. 84.docx |
Kenneth Fredslund Petersen | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 83 | Spm. om, hvad de klimamæssige gevinster er ved, at man i Danmark kan demonstrere, at det er muligt at flyve efter dråbe-til-dråbe-princippet, givet at det allerede er teknologisk muligt og demonstreret, at det er muligt at flyve med 100 pct. SAF Svar: Svar på TRU alm. del - spm. 83.docx |
Kenneth Fredslund Petersen | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 82 | MFU spm. om, hvor ofte politiet har udført kontrol af transporter med forurenet jord, når der udføres kontrol af lastbiler, f.eks. i forhold til dokumentationen, der følger jordlæsset Svar: Besvarelse af spørgsmål nr. 82 (Alm. del) TRU.pdf |
Karina Lorentzen Dehnhardt | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 81 | Spm. om, hvorfor Banedanmark har besluttet, at der ikke skal etableres en elevator, der forbinder Vallensbæk Letbanestation med Vallensbæks S-togsstation Svar: Svar på TRU alm del 81.pdf |
Nick Zimmermann | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 80 | Spm. om ministeren vil kommentere henvendelse af 14/5-24 fra Per Østergaard Nielsen samt materialet fra foretræde 19/11-24 vedrørende manglende regler for kørsel på motorbaner for private brugere Spørgsmål: Udvalgsspørgsmål.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 79 | Spm. om ministeren vil kommentere materialet fra Circle K's foretræde 19/11-24 vedrørende grøn omstilling af transportsektoren med fokus på elbiler og lademarkedet Svar: TRU alm. del - svar på spm. 79.docx |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 78 | Spm. om ministeren vil kommentere henvendelsen fra Ole Holm af 27/9-24 og materialet fra foretræde 19/11-24 vedrørende arealreservationer til hærvejsmotorvejen Svar: Svar på TRU spm. 78.pdf Bilag 2 til svar på TRU spm. 57 - TRM-notat af 20.6.2022 om tidsmæssig begrænsning ved ekspropriation.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 77 | Spm. om der findes nogen maksimumsgrænse for, hvor mange lektioners teoriundervisning der kan foregå på samme dag i en undervisningsplan for kategori D-kørekort Svar: Svar på TRU spm. 77.pdf |
Mai Mercado | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 76 | Spm. om, hvornår ministeren forventer at have afsluttet arbejdet med at afsøge mulighederne for at ændre de frakendelsesmæssige sanktionsregler for førere af udrykningskøretøjer Svar: Svar på TRU spm. 76.pdf Kopi af svar på TRU spm. 74.pdf |
Kenneth Fredslund Petersen | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 75 | Spm. om, hvor mange ansøgninger om støtte fra puljen til grøn omstilling af tung vejtransport, Vejdirektoratet har modtaget Svar: Spørgsmål 75 vedr data fra pulje til grøn omstilling af tung vejtransport.pdf |
Mai Mercado | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 74 | Spm. om ministeren vil redegøre for sin undersøgelse af muligheden for at ændre de frakendelsesmæssige sanktionsregler for førere af udrykningskøretøjer, som ministeren igangsatte i juni Svar: Svar på TRU spm. 74.pdf |
Nick Zimmermann | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 73 | Spm. om ministeren, med afsæt i TRU alm. del – bilag 19, vil oplyse, hvor mange klagesager der de seneste 5 år er fremsendt til Parkeringsklagenævnet, hvor mange af disse sager der er blevet behandlet, og hvad sagsbehandlingstiden har været Svar: Svar til TRU alm. del spørgsmål 73.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 72 | Spm. om ministeren mener, med afsæt i TRU alm. del – bilag 19, at den omtalte praksis med 90 dages behandlingsgaranti, gældende fra når – og hvis – Parkeringsklagenævnet vælger at påbegynde sagsbehandlingen, er tilfredsstillende Svar: Svar til TRU alm. del spørgsmål 72.pdf Svar til TRU alm. del spørgsmål 70.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 71 | Spm. om ministeren vil gennemføre tilsyn med Parkeringsklagenævnet Svar: Svar til TRU alm. del spørgsmål 70.pdf Svar til TRU alm. del spørgsmål 71.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 70 | Spm. om ministeren vil kommentere materialet fra Lars Bøge Sørensens foretræde den 12. november2024 vedrørende det manglende tilsyn med parkeringsklagenævnet Svar: Svar til TRU alm. del spørgsmål 70.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 69 | Spm. om, hvorfor den forventede udførelsesperiode for forundersøgelsen af opgradering af Rute 22 er sat til 2028 - 2029 i finanslovsforslaget for 2025, når den i finansloven for 2024 var sat til 2025-2026 Svar: Svar på TRU spm. 69.pdf |
Brigitte Klintskov Jerkel | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 68 | Spm. om, hvilken betydning den forestående udvidelse/omstrukturering af Københavns Lufthavn vil få for miljøet, herunder luftforurening Svar: Svar på TRU spm. 68.pdf Bilag 1 - Kopi af svar på TRU L 19 spm. 1.pdf Bilag 2 - Plan for udvikling af Københavns Lufthavn.pdf Bilag 3 - Miljøvurdering af plan for udvikling af Københavns Lufthavn Kastrup (1).pdf |
Leila Stockmarr | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 67 | Spm. om, hvad regeringen vil gøre for at beskytte borgerne, der er udsat for partikelforurening fra Københavns Lufthavn, som beskrevet i artiklen ”Forældre er bekymrede over luftforurening ved daginstitutioner tæt på Københavns Lufthavn” bragt af DR den 7. november 2024 Svar: TRU alm. del - Svar på spm. 67.pdf |
Leila Stockmarr | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 66 | MFU spm. om det er muligt at fortsætte med at køre taxi, hvis man har en verserende straffesag kørende Svar: Svar på TRU spm. 66.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 65 | MFU spm. om man kan blive ansat som taxichauffør, efter at have afsonet en straf for voldtægt på en taxikunde, når chaufførkort kun er gældende i 5 år ad gangen Svar: Svar på TRU spm. 65.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 64 | MFU spm. om man kan få et chaufførkort, hvis man ikke kan fremsende en udenlandsk straffeattest, som man selv skal indhente Svar: Svar på TRU spm. 64.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 63 | MFU spm. om, hvilken straf ville kunne ekskludere en fra at få chaufførkort med de nuværende overvejelser om, hvem man vil kunne frasortere på baggrund fa de kriminelle forhold, der fremgår af ens straffeattest Svar: Svar på TRU spm. 63.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 62 | MFU spm. om der er krav om, at taxivognmænd indhenter en privat straffeattest på sine chauffører Svar: Svar på TRU spm. 62.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 61 | MFU spm. om en taxivognmand kan komme i besiddelse af en chaufførs offentlige straffeattest Svar: Svar på TRU spm. 61.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 60 | MFU spm. om man som taxivognmand kan ansætte sig selv som chauffør, selvom man er tidligere straffet Svar: Svar på TRU spm. 60.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 59 | MFU spm. om, hvilke krav er der til taxivognmænd om, hvilke lovovertrædelser man må have overtrådt for at kunne blive taxivognmand Svar: Svar på TRU spm. 59.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 58 | MFU spm. om, hvor mange taxichauffører er der i Danmark Svar: Svar på TRU spm. 58.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 57 | MFU spm. om ministrene vil give en status på arbejdet, som blev pålagt regeringen at iværksætte med beretning over B 31 Svar: Svar på TRU spm. 57.pdf Bilag 1 - TRM-invitation af 20.6.2022 til TRU og REU.pdf Bilag 2 - TRM-notat af 20.6.2022 om tidsmæssig begrænsning ved ekspropriation.pdf Bilag 3 - TRM-brev af 26.9.2022 som opfølgning på m=C3�det den 22.9.2024.pdf Bilag 4 - TRM-præsentation anvendt på mødet den 22.9.2022.pdf Bilag 5 - JM-svar af 18.12.2019 på TRU-spørgsmål nr. 191.pdf Bilag 6 - TRM-svar af 12.3.2020 på TRU-sppørgsm�=5l nr. 192.pdf Bilag 7 - TRM-svar af 30.3.2022 på TRU-spørgsmål nr. 193.pdf Bilag 8 - Bilag til TRM-svar på TRU-spørgsmål nr. 193.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 56 | Spm. om kommentar til henvendelse af 2/10-24 fra Nabogo og materialet fra foretræde 5/11-24 vedrørende samkørsel Svar: Svar på TRU spm, 56.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 55 | Spm. om kommentar til materiale fra fra Sejlklubben Lynettens foretræde 5/11-24 om linjeføringen for Metro M5 Svar: Svar på TRU spm. 55.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 54 | Spm. om ministeren vil oversende ministeriets notat med egne beregninger af CO2-udledninger fra kollektiv trafik, som ministeren henviser til i Jyllands-Posten den 19. oktober 2024 Svar: Svar på TRU spm. 54.pdf Kopi af svar på TRU spm. 87.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 53 | Spm. om ministeren kan bekræfte, at en af årsagerne til de lave priser er, at konkurrencen på området er blevet intensiveret siden liberaliseringen af taxiloven i 2018 Svar: Svar på TRU 53.pdf |
Leila Stockmarr | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 52 | Spm. om, hvilke tiltag man vil tage for at sikre, at der aflønnes efter reglerne og skabe bedre rammer, så virksomhederne ikke kører med underskud, underbetaler og med stor sandsynlighed bryder loven Svar: Svar på TRU 52.pdf Svar på TRU 51.pdf |
Leila Stockmarr | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 51 | Spm. om ministeren vil redegøre for sin vurdering af de forhold og beregninger, som fremgår af Ceveas rapport ”Flextrafik Presser Virksomheder til Løndumping” af 4. november 2024 Svar: Svar på TRU 51.pdf |
Leila Stockmarr | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 50 | MFU spm. om bødeforlæg i forbindelse erhvervskørsel Svar: Svar på TRU spm. 50.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 49 | Spm. om ministeren vil bekræfte, at der i forbindelse med etableringen af den tredje Limfjordsforbindelse opføres et udfletningsanlæg i den sydlige ende af forbindelsen ved Dall Møllevej i Svenstrup i både nordgående og sydgående retning Svar: Svar på TRU spm. 49.pdf |
Kenneth Fredslund Petersen | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 48 | Spm. om ministeren er gjort bekendt med, at PostNord Danmark vil trække sig fra brevmarkedet inden udgangen af 2025 eller før, som konsekvens af den nye postlov, der trådte i kraft 1. januar 2024 Svar: Svar på TRU spm. 48.pdf |
Kenneth Fredslund Petersen | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 47 | Spm. om ministeren, med afsæt i Transportministeriets egne beregninger af CO2-udledninger fra kollektiv trafik, som ministeren har fremlagt i Jyllands-Posten den 19. oktober 2024, vil redegøre for tidsperioden, hvorover man har beregnet gennemsnitsbelægningen i de enkelte transportformer Svar: Svar på TRU spm. 47.pdf |
Mads Olsen | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 46 | Spm. om, hvilken klimabelastning det vil medføre, hvis de nuværende passagerer i busser drevet af kollektive trafikselskaber alternativt overgik til at køre alene i egen bil Svar: Svar på TRU spm. 46.pdf |
Mads Olsen | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 45 | MFU spm. om, i hvilke situationer E90-tavler må anvendes, herunder om anvendelsen af E90-tavlen på strækningen over Storebælt er i overensstemmelse med reglerne på området, da tavlen i henhold til § 158 i bekendtgørelse om vejafmærkning kun kan anvendes til ATK-stærekasser eller ATK-køretøjer Svar: Svar på TRU spm. 45.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 44 | Spm. om ministeren, i forlængelse af besvarelsen af samrådsspørgsmål A om hastighedsmålinger på Storebæltsbroen den 31. oktober 2024 vil oplyse, om der også er planer om at udvide dette til andre strækninger med henblik på at sikre fremkommelighed, som f.eks. på Vejlefjordbroen Svar: Svar på TRU spm. 44.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 43 | Spm. om oversendelse af ministerens talepapir fra samrådet 31/10-24 om lovhjemmel til Sund Svar: Besvarelse af spørgsmål nr. 43 (Alm. del) fra Folketingets Transportudvalg.pdf Talepapir - samrådsspørgsmål A.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 42 | Spm. om oversendelse af ministerens talepapir fra samrådet 31/10-24 om lovhjemmel til Sund & Bælts hastighedskontroller Svar: Svar på TRU spm. 42.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 41 | Spm. om kommentar til henvendelse af 30/9-24 fra Welcon m.fl. vedrørende fremtidssikring af vejnettet til Esbjerg Havn Svar: Svar på TRU spm. 41.pdf |
Kenneth Fredslund Petersen | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 40 | Spm. om, hvorfor visse tilskudsmodtagere har modtaget støtte til indkøb af op imod 11 ellastbiler, i stedet for at sikre, at midlerne til grøn omstilling af tung vejtransport blev delt ud til flest mulige ansøgere Svar: Svar på TRU spm. 40.pdf |
Betina Kastbjerg | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 39 | Spm. om, hvor mange synsindkaldelser og anmodninger om inddragelse af nummerplader Færdselsstyrelsen har foretaget som led i anvendelsen af styrelsens mobile bremserullefelt i 2022, 2023 og 2024 for henholdsvis busser og lastbiler Svar: Svar på TRU spm. 39.pdf |
Kenneth Fredslund Petersen | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 38 | MFU spm. om, hvorfor indholdet fra Danske Beredskabers høringssvar ikke er efterkommet Svar: Svar på TRU spm. 38.pdf Bilag - Høringsnotat.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 37 | Spm. om kommentar til materiale fra DEKRA Danmarks foretræde 22/10-24 vedrørende forslag om afskaffelse af varebilstilladelser og tolkeforbud ved køreprøver for stort kørekort Svar: Svar på TRU spm. 37.pdf Kopi af svar på TRU spm. 9.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 36 | Spm. om kommentar til materialet fra Danske Veterantog Fællesrepræsentations foretræde 22/10-24 vedrørende genoptagelse af uddeling af midler gennem en veterantogspulje til veteranbaner Spørgsmål: Udvalgsspørgsmål.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 35 | Spm. om kommentar til henvendelse af 12/9-24 fra Vejstøjgruppen i Vejle samt præsentation fra foretræde 22/10-24 vedrørende støjbekæmpelse fra E45 ved Vejle Svar: Svar på TRU spm. 35.pdf Kopi af svar på TRU spm. 391.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 34 | Spm. om ministrene kommentere materialet fra Dansk Søvnapnø Forenings foretræde 22/10-24 om lange sagsbehandlingstider i forbindelse med kørekortfornyelser og uensartet forvaltning af regler Svar: Besvarelse af TRU (alm. del) spm. 34.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 33 | MFU spm. om, hvilke afgifter, så som diesel- og CO2-afgifter, der er implementeret, eller har udsigt til at blive implementeret på de danske passagerfærger, og hvad det ville koste at afskaffe disse Svar: TRU alm. del - svar på spm. 33.docx |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 32 | MFU spm. om motorvejstilslutning 65a ved Kolding Syd udbygges Svar: Svar på TRU spm. 32.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 31 | MFU spm. om de tre forslåede samkørselspladser langs den planlagte motorvejsudvidelse prioriteres og anlægges Svar: Kopi af svar på TRU spm. 29.pdf Svar på TRU spm. 31.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 30 | MFU spm. om det er samfundsøkonomisk rentabelt med en videre udbygning af E 45 rundt om Kolding ned til Kolding Syd Svar: Svar på TRU spm. 30.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 29 | MFU spm. om, hvad opgraderingen af motorvejen nord for Kolding Vest-afkørslen rundt om Kolding koster Svar: Svar på TRU spm. 29.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 28 | Spm. om den markante meromkostning til registrering af køretøjerne, som udlejningsvirksomhederne pålægges Svar: TRU alm. del - svar på spm. 28.docx TRU alm. del - svar på spm. 479.pdf TRU alm. del - svar på spm. 481.pdf |
Jens Meilvang | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 27 | Spm. om, hvorfor det anses nødvendigt at registrere en lejer/låner af en bil som bruger heraf, når rådigheden er baseret på en lejekontrakt Svar: TRU alm. del - svar på spm. 27.docx TRU alm. del - svar på spm. 479.pdf |
Jens Meilvang | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 26 | Spm., om det forventede mindre provenu ved at indføre et særligt befordringsfradrag for at cykle til og fra arbejde, Svar: TRU alm. del - svar på spm. 26.docx |
Christina Olumeko | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 25 | MFU spm. om, hvordan passagerrettighederne er på de danske færger drevet af kommunerne sammenlignet med øvrig offentlig transport i Danmark Svar: Svar på TRU spm. 25.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 24 | Spm., om hvorvidt Kolding Kommunes økonomiske støtte til Kolding Lufthavn er omfattet af EU-statsstøttereglerne Svar: Svar på TRU spm. 24.pdf |
Kenneth Fredslund Petersen | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 23 | Spm. om, hvor mange opnormeringer i form af årsværk, ministeriet og underliggende styrelser har haft de seneste 2 år, og angive, hvilke nye opgaver, der udgør begrundelserne for opnormeringerne Svar: Svar på TRU spm. 23.pdf |
Nick Zimmermann | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 22 | Spm. om, hvor mange kontroltjek der har været af partybussernes partikelfiltre og hvor mange har fået en bøde på grund af overtrædelse af regler om partikelfiltre i miljøzoner Svar: Svar på TRU spm. 22.pdf |
Mads Olsen | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 21 | Spm. om ministeren vil bekræfte, at gebyret for godskørselstilladelser som et resultat af opgavebortfald vil falde Svar: Svar på TRU spm. 21.pdf Kopi af Finansministeriets svar på FIU L 191 spm. 60.pdf |
Kenneth Fredslund Petersen | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 20 | Spm. om, at Færdselsstyrelsen allerede har sendt bekendtgørelse om godskørsel og bekendtgørelse om buskørsel i høring d. 6. december 2024, når Folketinget endnu ikke har færdigbehandlet og taget stilling til lovforslaget Spørgsmål: Udvalgsspørgsmål.pdf |
Ikke fundet | Transportministeriet | |
Spørgsmål 20 | Spm. om ministeren vil bekræfte, at gebyret for godskørselstilladelser bruges til at finansiere Færdselsstyrelsens kontrol med udenlandske lastbilers udstationering af chauffører i Danmark Svar: Kopi af svar på TRU spm. 352.pdf Svar på TRU spm. 20.pdf |
Kenneth Fredslund Petersen | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 19 | Spm. om, hvilke tilpasninger i lovforslaget ministeriet har foretaget på baggrund af Rigspolitiets bemærkninger Spørgsmål: Udvalgsspørgsmål.pdf |
Ikke fundet | Transportministeriet | |
Spørgsmål 19 | MFU spm. om det er rimeligt, at mindre færgeselskaber skal tynges af dispensationsprocedurer hos Søfartsstyrelsen med den usikkerhed og den administrative byrder, der følger, som når de eksempelvis skal søge om dispensation fra international lovgivning om høje krav til f.eks. toiletfaciliteter trods korte overgange Svar: TRU alm. del - svar på spm. 19.docx |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 18 | Spm., om ministeren vil gøre Rigspolitiet til fast høringspart på relevante lovforslag på transportministerens område Spørgsmål: Udvalgsspørgsmål.pdf |
Ikke fundet | Transportministeriet | |
Spørgsmål 18 | MFU spm. om ministeren mener, at det er hensigtsmæssigt, at kravene til indenrigsfærgefart i Danmark tager udgangspunkt i international lovgivning og i mindre udstrækning i de konkrete sejlads- og sikkerhedsmæssige behov, som der så efterfølgende kan søges dispensation for Svar: TRU alm. del - svar på spm. 18.docx |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 17 | Spm., om der siden det seneste folketingsvalg under transportministerens ressort har været behandlet lovforslag, hvortil Rigspolitiet har afgivet bemærkninger, som ikke er blevet oversendt til udvalget Spørgsmål: Udvalgsspørgsmål.pdf |
Ikke fundet | Transportministeriet | |
Spørgsmål 17 | MFU spm. om kommentar til henvendelsen af Politiforbundet vedr. opgavebortfald på det vejtekniske område Svar: Svar på TRU spm. 17.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 16 | Spm., om der foreligger andre interne bemærkninger og/eller henvendelser, der forholder sig kritisk til L 107, og som ikke er oversendt til Folketinget Spørgsmål: Udvalgsspørgsmål.pdf |
Ikke fundet | Transportministeriet | |
Spørgsmål 16 | Spm. om der er planer om at bruge midlerne fra tilgængelighedspuljen til at etablere ledelinjer m.v. for at sikre ordentlige adgangsforhold for blinde på bl.a. Valby station Svar: Svar på TRU spm. 16.pdf |
Jens Meilvang | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 15 | Spm. om at tage branchens anbefalinger til sig for at undgå utilsigtede konsekvenser af lovforslaget såsom skævvridning af konkurrence, dårligere arbejdsforhold og ringere trafiksikkerhed Spørgsmål: Udvalgsspørgsmål.pdf |
Mai Mercado | Transportministeriet | |
Spørgsmål 15 | MFU spm. om, hvorfor man først konfiskerer en bil, når føreren er blevet stoppet for at køre uden kørekort tre gange Svar: Kopi af svar på REU spm. 1561.pdf Svar på TRU spm. 15.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 14 | Spm. om at dele lovforslaget, så den del, der vedrører forenkling af definitionen af erhvervsmæssig buskørsel, forankres i et særskilt lovforslag Spørgsmål: Udvalgsspørgsmål.pdf |
Mai Mercado | Transportministeriet | |
Spørgsmål 14 | Spm. om, at man i Sverige og Norge nu vil henholdsvis fjerne og markant reducere de nationale flyafgifter Svar: TRU alm. del - svar på spm. 14.docx |
Kenneth Fredslund Petersen | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 13 | Spm. om oversendelse af ministerens talepapir fra samrådet den 18/12-24 om politiets advarsler i forbindelse med lovforslag L 107 Svar: Svar på TRU L 107 spm. 13.pdf |
Ikke fundet | Transportministeriet | |
Spørgsmål 13 | Spm. om, i hvor høj grad det i dag er muligt for køreskoler, der underviser i kategori D, at overlade lektioner til selvstudium, hvor eleverne uden assistance fra undervisere selv skal tilegne sig teoretisk viden Svar: Svar til TRU spm. 13.pdf |
Mai Mercado | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 12 | Spm. om at oversende Rigspolitiets høringssvar med advarsler mod lovforslaget til Folketingets orientering Svar: Svar på TRU L107 spm. 12.pdf Kopi af svar fra JM med Rigspolitiets bemærkninger til forslag til lov om ændring af lov om buskør.pdf |
Kenneth Fredslund Petersen | Transportministeriet | |
Spørgsmål 12 | Spm. om ministeren mener det er rimeligt, at et busselskab skal betale 180.000 kroner for at få fornyet selskabets 120 tilladelser, jf. artiklen ”Fornyelse af tilladelser koster vognmænd dyrt - Kim skal betale 180.000 kroner” Svar: Kopi af svar på TRU spm. 351.pdf Svar på TRU spm. 12.pdf Kopi af Finansministerens svar på TRU spm. 426.pdf |
Betina Kastbjerg | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 11 | Spm. om teknisk bistand til et ændringsforslag om at fastholde den gældende lovs definition af erhvervsmæssig buskørsel, hvor blot et af de tre kriterier udløser krav om erhvervstilladelse Spørgsmål: Udvalgsspørgsmål.pdf |
Kenneth Fredslund Petersen | Transportministeriet | |
Spørgsmål 11 | Spm. om en uddybning af, hvor hyppigt safetyafgiften bliver evalueret Svar: Svar på TRU L 9 spm. 11.pdf |
Kenneth Fredslund Petersen | Transportministeriet | |
Spørgsmål 11 | Spm. om, hvad det vil koste at gøre togbusser henholdsvis 25 pct. billigere, 50 pct. billigere og helt gratis for alle rejsende Svar: Svar på TRU spm. 11.pdf |
Mads Olsen | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 10 | Spm. om at sikre, at virksomheder og organisationer, der antager, at de fremover kan operere uden tilladelse, undgår at blive pålagt store bøder, fordi de burde have haft tilladelse Spørgsmål: Udvalgsspørgsmål.pdf |
Nick Zimmermann | Transportministeriet | |
Spørgsmål 10 | Spm. om en garanti for, at safetyafgiften nedsættes tidligere, såfremt antallet af passagerer fortsætter med at stige Svar: Svar på TRU L 9 spm. 10.pdf Kopi af svar på TRU L 9 spm. 2.pdf |
Kenneth Fredslund Petersen | Transportministeriet | |
Spørgsmål 10 | MFU spm. om ministeren vil gøre status på undersøgelsesarbejdet om Kattegatforbindelsen, herunder hvilke mulige undersøgelsesmodeller der er i spil, hvor meget de vil koste, og hvordan tidsplanerne ser ud Svar: Svar på TRU spm. 10.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 9 | Spm. om at fremlægge en detaljeret konsekvensanalyse af forslaget, herunder økonomiske, sociale og miljømæssige aspekter, før Folketinget træffer en beslutning Spørgsmål: Udvalgsspørgsmål.pdf |
Nick Zimmermann | Transportministeriet | |
Spørgsmål 9 | Spm. om teknisk bistand til et ændringsforslag, hvormed der stilles krav om inden udgangen af 2026 at gennemføre en midtvejsevaluering af Trafikstyrelsens økonomi i relation til safetyafgiftsordningen Svar: Svar på TRU L9 spørgsmål 9.pdf Bilag til svar på TRU L9 spm. 9 - Ændringsforslag til L9 (Midtvejsevaluering af safetyafgiftsordning).pdf Kopi af svar på TRU L 9 spm. 2.pdf |
Kenneth Fredslund Petersen | Transportministeriet | |
Spørgsmål 9 | Spm. om, hvor mange der årligt tager stort kørekort med brug af tolk, og hvor mange der som følge af det kommende tolkeforbud vil blive afskåret fra at tage stort kørekort, og dermed fra at indgå i arbejdsstyrken Svar: Svar på TRU spm. 9.pdf |
Mads Olsen | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 8 | Spm. om at sikre, at transport uden for det regulerede marked bliver korrekt beskattet, og at der er tilstrækkelig kontrol med disse aktiviteter Spørgsmål: Udvalgsspørgsmål.pdf |
Nick Zimmermann | Transportministeriet | |
Spørgsmål 8 | Spm. om teknisk bistand til et ændringsforslag, hvor privatfly med under 10 sæder også omfattes af safetyafgiftsordningen Svar: Svar på TRU L 9 spm. 8.pdf |
Jette Gottlieb | Transportministeriet | |
Spørgsmål 8 | Spm. om ministeren vil redegøre for konsekvenserne for Co2-udledningen ved afskaffelsen af varebilstilladelserne, da det vil blive billigere og nemmere at flytte gods i små varebiler frem for lastvogne Svar: Svar på TRU spm. 8.pdf |
Mads Olsen | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 7 | Spm. om at forhindre social dumping i busbranchen som følge af liberaliseringen og sikre fair konkurrencevilkår for de professionelle vognmænd Spørgsmål: Udvalgsspørgsmål.pdf |
Nick Zimmermann | Transportministeriet | |
Spørgsmål 7 | Spm. om, hvorfor ordningen kun gælder passagerfly med over ti sæder Svar: Svar på TRU L 9 spm. 7.pdf |
Jette Gottlieb | Transportministeriet | |
Spørgsmål 7 | MFU spm. om, hvad hjemlen er til, at politiet kan udskrive bøder på baggrund af Sund & Bælts automatisk hastighedskontrol på Storebæltsbroen Svar: Svar på TRU spm. 7.pdf Kopi af svar på TRU spm. 5.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 6 | Spm. om at håndtere Rigspolitiets kritik af lovforslaget Spørgsmål: Udvalgsspørgsmål.pdf |
Nick Zimmermann | Transportministeriet | |
Spørgsmål 6 | Spm., om safetyafgiftsordningen sikrer en retfærdig omkostningsfordeling, når passagerselskabernes bidrag krydssubsidierer kontrol- og tilsynsomkostninger for sektorer, der ikke er direkte gebyrbelagte Svar: Svar på TRU L 9 spm. 6.pdf |
Mai Mercado | Transportministeriet | |
Spørgsmål 6 | MFU spm. om en privat borger i Danmark kan opstille sit eget udstyr til at foretage hastighedskontrol på en privat vej, og kan politiet bruge resultaterne af en sådan hastighedskontrol til at udskrive bøder Svar: Svar på TRU spm. 6.pdf Kopi af svar på TRU spm. 5.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 5 | Spm. om, hvordan ministeren kan forsvare, at et forslag, der kan ramme landdistrikterne særlig hårdt, fremmes uden en grundig konsekvensanalyse Spørgsmål: Udvalgsspørgsmål.pdf |
Nick Zimmermann | Transportministeriet | |
Spørgsmål 5 | Spm. om branchens egne bekymringer for konsekvenserne af endnu en afgift, der skaber udfordrende konkurrencevilkår Svar: Svar på TRU L 9 spm. 5.pdf |
Mai Mercado | Transportministeriet | |
Spørgsmål 5 | MFU spm. om, hvor borgeren gør indsigelse mod en bøde for at have kørt for stærkt på Storebæltsbroen Svar: Svar på TRU spm. 5.pdf Kopi af justitsministerens svar på TRU spm. 440.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 4 | Spm. om, hvordan ministeren forholder sig til, at hele branchen har udtrykt massiv modstand mod forslaget Spørgsmål: Udvalgsspørgsmål.pdf |
Nick Zimmermann | Transportministeriet | |
Spørgsmål 4 | Spm., om tidspunktet for stigningen i safetyafgiften er hensigtsmæssigt Svar: Svar på TRU L 9 spm. 4.pdf |
Mai Mercado | Transportministeriet | |
Spørgsmål 4 | MFU spm. om ministeren i forbindelse med Sund & Bælts automatiske hastighedskontrol på Storebæltsbroen vil redegøre for, hvordan man sikrer, at det udstyr man anvender til at måle gennemsnitshastigheden er kalibreret, så resultaterne er nøjagtige Svar: Svar på TRU spm. 4.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 3 | Spm. om, hvorfor regeringen ikke blot udvider den eksisterende undtagelse for plejehjem i busloven, hvis målet er at give plejehjem bedre muligheder for at transportere pårørende sammen med beboerne Spørgsmål: Udvalgsspørgsmål.pdf |
Nick Zimmermann | Transportministeriet | |
Spørgsmål 3 | Spm., om en safetyafgift, der løbende fluktuerer og derved skaber usikre rammevilkår, er hensigtsmæssig for en konkurrenceudsat branche Svar: Svar på TRU L 9 spm. 3.pdf |
Mai Mercado | Transportministeriet | |
Spørgsmål 3 | MFU spm. om, hvordan det kan gå til, at Sparkær ved Viborg fik et trinbræt i 2022, idet denne får en dårligere score end Gadbjerg Svar: Svar på TRU spm. 3.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 2 | Spm. om at sikre, at ændringen af buslovens definition af erhvervsmæssig buskørsel ikke fører til lukning af lokale busselskaber og tab af arbejdspladser, især i landdistrikterne Spørgsmål: Udvalgsspørgsmål.pdf |
Nick Zimmermann | Transportministeriet | |
Spørgsmål 2 | Spm. om bistand til et ændringsforslag om en midtvejsevaluering af Trafikstyrelsens økonomi og det fastsatte niveau for safetyafgiften, så det sikres, at afgiften sænkes, når balancen i styrelsens økonomi er genoprettet Svar: Svar på TRU L 9 spm. 2.pdf |
Kenneth Fredslund Petersen | Transportministeriet | |
Spørgsmål 2 | MFU spm. om ministeren vil tage initiativ til en opdatering af analysen fra 2014, hvori der også indregnes betydning for klima og miljø ved konvertering til tog fra bil og bus Svar: Svar på TRU spm. 2.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 1 | Spm. om kommentar til henvendelse af 26/11-24 fra Dansk PersonTransport, 3F Transport, DI Transport og Dansk Erhverv Transport vedr. definitionen af erhvervsmæssig buskørsel Spørgsmål: Udvalgsspørgsmål.pdf |
Ikke fundet | Transportministeriet | |
Spørgsmål 1 | Spm. om Trafikstyrelsens egne initiativer for at nedbringe udgifter i perioden, hvor underskuddet i safetyafgiftsordningen er blevet oparbejdet Svar: Svar på TRU L 9 spm. 1.pdf |
Nick Zimmermann | Transportministeriet | |
Spørgsmål 1 | Spm. om kommentar til henvendelse af 3/10-24 fra Michael Andersen Svar: Svar på TRU L 10 spm. 1.pdf |
Ikke fundet | Transportministeriet | |
Spørgsmål 1 | MFU spm. om det er korrekt, at den i svaret på TRU alm. del - spørgsmål 447 omtalte rapport fra 2014 tegner et tydeligt billede af, at det især er på hovedlinjen (København-Aarhus), at det vil give en markant større negativ effekt for togpassagererne end nye togstop på mindre befærdede togstrækninger som f.eks. Vejle-Herning-Struer, hvor Gadbjerg ligger Svar: Svar på TRU spm. 1.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Samrådsspørgsmål H | Samrådsspm. om ministeren mener, at det er hensigtsmæssigt at begrænse kommunernes mulighed for lokalt at løse trafikale problemer i samspil med borgerne, så som at kunne styrke trafiksikkerheden, nedbringe støj og gennemføre grøn byudvikling Spørgsmål: Samrådsspørgsmål.pdf |
Stinus Lindgreen,Christina Olumeko,Leila Stockmarr,Mads Olsen | Transport- og Boligministeriet | |
Samrådsspørgsmål G | Samrådsspm. om, hvorfor ministeren mener, det er en god ide at iværksætte en forsøgsordning med grønne opmærksomhedslygter på frivillige førstehjælperes køretøjer Spørgsmål: Samrådsspørgsmål.pdf |
Mike Villa Fonseca | Transport- og Boligministeriet | |
Samrådsspørgsmål F | Samrådsspm. om de ændrede beregninger af CO2-udledningerne fra anlægsfasen for projekterne i Infrastrukturaftale 2035 giver anledning til at revurdere aftalen Spørgsmål: Samrådsspørgsmål.pdf |
Stinus Lindgreen,Christina Olumeko,Leila Stockmarr,Mads Olsen | Transport- og Boligministeriet | |
Samrådsspørgsmål E | Samrådsspm. om de øgede forventede CO2-udledninger fra anlægsfasen for projekterne i Infrastrukturaftale 2035 giver anledning til bekymring for, at Danmark ikke når klimareduktionsmålet for 2030 Spørgsmål: Samrådsspørgsmål.pdf |
Stinus Lindgreen,Christina Olumeko,Leila Stockmarr,Mads Olsen | Transport- og Boligministeriet | |
Samrådsspørgsmål D | Samrådsspm. om, hvorfor ministeren ikke oplyste Transportudvalget om de ændrede beregninger af CO2-udledningerne fra anlægsfasen for projekterne i Infrastrukturaftale 2035 Spørgsmål: Samrådsspørgsmål.pdf |
Stinus Lindgreen,Christina Olumeko,Leila Stockmarr,Mads Olsen | Transport- og Boligministeriet | |
Samrådsspørgsmål C | Samrådsspm. om, hvordan ministrene forholder sig til den kritik, Statsrevisorerne rejser af ministeriernes indsats over for trafikstøj Spørgsmål: Samrådsspørgsmål.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Samrådsspørgsmål B | Samrådsspm. om, hvad ministeren mener om situationen i flextrafik, hvor det kan konstateres, at chauffører bliver underbetalt og har lange arbejdsdage Spørgsmål: Samrådsspørgsmål.pdf |
Karsten Hønge | Transport- og Boligministeriet | |
Samrådsspørgsmål A | Samrådsspm. om, hvorfor ministeren ikke finder det vigtigt at informere Folketinget om politiets advarsler om lovforslaget Spørgsmål: Samrådsspørgsmål.pdf Samrådsspm. A (omtryk) |
Mai Mercado,Stinus Lindgreen,Nick Zimmermann,Kenneth Fredslund Petersen,Leila Stockmarr,Mads Olsen | Transportministeriet | |
Samrådsspørgsmål A | Samrådsspm. om ministrene mener, at det tilfredsstillende, at Justitsministeriet og Transportministeriet i mere end 6 måneder ikke har kunnet svare på, om hvorvidt der er lovhjemmel til, at Sund & Bælt kan udføre hastighedskontroller, og at politiet kan udstede bøder på baggrund af de hastighedskontroller Spørgsmål: Samrådsspørgsmål.pdf |
Steffen Larsen | Transport- og Boligministeriet |